Artan nüfusla birlikte daha fazla şehirleşen, metropelleşen hayatla birlikte eş zamanlı olarak gün geçtikçe sayısı artan bir köyü tek bir konutta toplayan apartmanlar, yükselen gökdelenler ve malesef zamanla azalan komşuluk ilişkileri toplu konutta ortak ihtiyaçtan doğan gereksinimlerin karşılanması konusunu zorlukları da beraberinde getirmiştir.
Ortak masrafların tahsilatı konusunda bu işleri bilfiil aksiyonunu, sirkülasyonunu sağlama konusunda kişi veya kişilerin görevlendirilmesi gerekmektedir. Apartman düzeni, ihtiyaçların belirlenmesi ve giderilmesi, oluşan aksaklık ve sorunların çözümünün en kısa zamanda pratik şekilde çözülebilmesi için kimi zamanlar gönüllü bireylerin çalışma hevesi olmasına karşın, beraberinde birçok sorumluluğu da getiren yöneticilik işi konusunda çoğu birey gönüllü olmak istememektedir.
Komşuluk ilişkilerinin zarar görmesinden çekinilmesi, zaten yoğun ve stresli hayata başka bir sorumluluk ve stres eklemek istenmemesi gibi sebeplerden dolayı çoğu zaman isteksizce veya yetersizce yerine getirilen yöneticilik sonucunda yanlış kararların alınması yahut devamlı sirküle edilmesi gereken işlerin sorumluluğun layıkıyla yapılamaması durumlarından dolayı bu organizasyon işlerinin profesyonel bir şekilde yürütülmesi ihtiyacı doğmuştur.