Apartman Yönetimi Kuralları

Apartmanlarımızda rahat ve huzurun sağlanabilmesi için belirli kurallar olmak zorundadır.Bu kurallar tüm apartman sakinleri için geçerlidir.Herkesin eşit  şekilde bu kurallara uyması gerekmektedir.Apartman yönetmenliği tarafından belirlenen bu kurallar ile apartman komşuluk ilişkilerini iyileştirmek,bina güvenliğini,temizliğini vb. sağlayabilmek için gereklidir.

 

Apartman Uyulması Gereken Yönetim Kuralları

 

  • Balkon veya pencerelerden çöp,yemek vb.şeyler atılmamalıdır.
  • Binanın ortak kullanım alanları temiz tutulmalı kişisel eşyalar bırakılmamalıdır.
  • Apartman veya bina dış kapısı her zaman kapalı tutulmamalıdır.
  • Yüksek sesle müzik ve televizyon izlenmemeli ve komşuları rahatsız edecek derecede gürültü yapılmamalıdır. (Türk Ceza Kanunu Madde 546)
  • Blok çevresine, asansörlere, merpen sahanlıklarına ve diğer ortak alanlara çöp atılmamalıdır. (Türk Ceza Kanunu Madde 558)
  • Apartman daire kapılarının önlerine ayakkabı, terlik gibi özel eşyaların bırakılmaması gerekmektedir. 
  • Asansör vb gibi ortak alanlar temiz tutulmadır.
  • Aidat ve faturalar gibi apartmanın genelini ilgilendiren ödemeler için yönetim kurulunun duyurularının ve tebligatlarının takip edilmesi gerekmektedir.
  • Çöpler belirlenen alanlara belirlenen saatlerde bırakılmalıdır.
  •  merdiven, bina girişi, koridor ve bahçe gibi ortak kullanım alanlarının; kişisel kullanıma tahsis edilen veya eklenti olan depo ve bodrum bölümlerinin temizliğine ve düzenine dikkat edilmelidir. 
  • Sabah erken ve gece geç saatler, hafta sonu tatilleri, resmî ve genel tatillerde apartman sakinlerini rahatsız edecek şekilde gürültülü aktivitelerde bulunulmaması gerekir.